«جهاد تبیین» راه مقابله با امپراتوری دروغ دشمن است

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی صبح اقلید، یکی از خصوصیات دولت‌های استکباری این است که با نفوذ در کشورهای باانگیزه و مستقل باعث ایجاد تنش و عدم شکل‌گیری استقلال اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شود که از هر حربه‌ای برای خواسته‌هایش استفاده می‌کند.

آن‌چه که امروزه به‌صورت ویژه در دستور کار استکبار جهانی از جمله آمریکا و اسرائیل قرار گرفته، امپراتوری دروغ رسانه‌ای است به نحوی که هر کجا خواستند باعث ایجاد فتنه در کشورهای مستقل نظیر ایران اسلامی شوند با تشویش اذهان، شبهاتی را ایجاد می‌کنند که زمینه پیدایش فتنه‌انگیزی رسانه‌ای با استفاده از دیگر ابزارهای موجود خود را انجام می‌دهند.

در همین راستا حجت‌الاسلام والمسلمین مجید گشول دره سیبی امام‌جمعه شهرستان اقلید در گفتگو با خبرنگار این پایگاه تحلیلی خبری در خصوص این‌که چگونه به مقابله با امپراتوری دروغ بپردازیم؟ گفت: راه مقابله با امپراتوری رسانه‌ای پرتزویر غرب، جهاد تبیین و روشنگری‌های مستند و هنرمندانه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است. در هر موضوعی، بیان اولین روایت و سرعت و سبقت در رسانه، بسیار کلیدی و سرنوشت‌ساز است.

وی گفت: حضور چشم‌گیر و پرشمار مردم در بزنگاه‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی، آشکارترین رسانه و رساترین فریاد است، افراد معدود فریب‌خوردهٔ انگشت شماری که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند هرگز به‌عنوان مردم و طیف گستردهٔ اجتماعی محسوب نمی‌شوند.

 امام جمعه شهرستان اقلید بیان کرد: دشمن با ابزار فضای مجازی دنبال غلبه بر اذهان ملت ایران است تا با دروغ‌پردازی، روحیه ملت ایران را تضعیف کند، یکی از ابعاد جنگ تحمیلی ترکیبی، جنگ رسانه‌ای، ذهنی و تحریکی است. بی‌شک دشمن با ابزار رسانه به دنبال امیدزدایی و تخریب باورهاست و با شگردها و شیوه‌های گوناگون رسانه‌ای اهداف خود را دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام دره سیبی در واکنش به سوال خبرنگار این رسانه مبنی بر این‌که در مقابله با دشمن در فضای مجازی چه اقداماتی لازمه مقابله است، گفت: باز کردن مشت دشمن و آشکارکردن دروغ‌های او فعال‌کردن شبکه‌های اجتماعی داخلی فعالیت مؤثر در شبکه‌های اجتماعی خارجی سبقت و سرعت در بیان روایت نخستین استفاده از هنر چندرسانه‌ای و کارهای جذاب اثرگذار مشارکت‌دادن جوانان و نوجوانان در فعالیت‌های رسانه‌ای آموزش مدیریت رسانه به خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان مهم‌ترین اقدامات مفید در این حوزه است.

وی در پایان گفت: پیشی‌گرفتن از موج سالاری رسانه‌های دشمن بیان تحریف‌ها و دروغ‌پردازی‌های دشمن تبیین روایت‌های واقعی و صحیح در سطح گسترده آماده‌سازی خوراک‌های فکری برای سطوح گوناگون مخاطبان و دیگر موارد این‌چنینی از جمله مقابله با جنگ روایت‌ها تلقی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *