فنس کشی زمین های اجاره ای، مالکیت ایجاد نمی کند/موافقت با درخواست کارخانه قند درراستای حفظ امنیت/ تعهد کارخانه قند اقلید مبنی بر برداشتن فنس اطراف درختان در صورت لزوم

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اقلید: این اراضی از گذشته در اختیار کارخانه قند بود و ادعای مالکیت بر آن داشت اما با طرح دعوا از طرف مسکن و شهرسازی، زمین ها به دولت برگردانده و جزو اراضی ملی محسوب شد.

امیرحسین انصاری فر با اشاره به درختان مثمر کاشت شده در این اراضی پیش از طرح دعوا، عنوان کرد: پس از اینکه این زمین ها جزو اراضی ملی محسوب شد، به صورت اجاره سالانه‌ که هر سال به روز می شود، مجددا در اختیار کارخانه قند قرار گرفت.

وی افزود: وجود حیوانات وحشی، بروز جرائم مختلف اخلاقی، ناهنجاری‌های اجتماعی، قتل، خودکشی، سرقت محصول درختان و… موجب شد ستاد پیشگیری از جرائم شهرستان اقلید با هماهنگی استان و درراستای حفظ امنیت، با درخواست کارخانه قند برای فنس کشی اطراف باغات موافقت کند.

انصاری فر با تأکید بر اینکه فنس کشی، تغییر کاربری محسوب نمی شود، خاطرنشان کرد: اجاره این اراضی هیچ مالکیتی ایجاد نمی کند و از طرف کارخانه قند تعهد محضری داده شد که درصورت فسخ قرارداد اجاره، فنس ها برداشته شود.

دادستان اقلید به موضوع حرائم اشاره و بیان کرد: پیش از درختان مثمر، یک ردیف درخت غیرمثمر در این اراضی کشت شد، از طرفی فاصله شان تا جاده حدودا ۲۰ متر است، اما باوجود اینها و برای اطمینان بیشتر، از کارخانه قند تعهد گرفته شد که در صورت لزوم و زمان تعریض جاده، فنس ها برداشته شود.

وی همچنین به مطالبه اداره برق اشاره و با یادآوری اینکه ستون های برق به صورت ردیف های عمودی در این اراضی قرار دارند، اظهار کرد: علاوه بر اینکه کارخانه قند تعهد داده که درصورت بروز هر مشکلی، فنس ها برداشته شود، مقرر شد راه ورودی برای عبور اداره برق به اراضی درنظر گرفته شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اقلید در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه حقوق مردم خط قرمز ما است، تصریح کرد: بيت المال و حق دولت را هيچگاه فدای منفعت طلبی ها نخواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *