نبود خدمات رفاهی برای 800 خانوار شهرک امام رضا(ع) در اقلید

به گزارش صبح اقلید، ساکنین سایت 50 هکتاری مسکن مهر اقلید تحت عنوان شهرک امام رضا(ع) که از سال 1386 احداث آن آغاز شد و هم اکنون نزدیک به 800 واحد آن تکمیل شده، با مشکلات متعدد رفاهی مواجه هستند.

ایجاد فضای سبز، از برنامه های سال آینده شهرداری اقلید

یکی از مطالبات مردم این شهرک، نبود مرکز تفریحی و فضای سبز در این منطقه است که شهردار اقلید در پاسخ به این مهم گفت:  ایجاد فضای سبز و مرکز تفریحی به عهده اداره راه و شهرسازی است و شهرداری اقلید هیچگونه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد.

زارع در ادامه با بیان اینکه مسکن مهر اقلید هنوز به مدیریت شهری تحویل داده نشده اظهار داشت: یکی از برنامه ها و چشم انداز های مجموعه شهرداری، ایجاد فضای سبز و ساماندهی بلوار های شهرک می باشد.

فضای آموزشی با وجود ساختمان مدرسه راه اندازی نشده است

سال گذشته ساختمان مدرسه مسکن مهر به سازمان نوسازی مدارس استان فارس تحویل داده شد و پیش بینی می شد در سال تحصیلی فعلی این مدرسه پذیرای دانش آموزان باشد اما این مهم رخ نداد.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اقلید در پاسخ به این سوال که چرا از فضای آموزشی این شهرک برای تحصیل دانش آموزان محل بهره ای برده نشده گفت: اداره راه و شهرسازی ساختمان مدرسه را به طور کامل تجهیز نکرده بود که با پیگیری سازمان نوسازی مدارس،نواقص آن رفع شده و انتظار می رود در بهمن ماه 1402 افتتاح شود.

درویشی با بیان نواقص این ساختمان عنوان کرد: ساختمان مدرسه فاقد دیوار کشی و سرویس بهداشتی بود که طی مدتی که این فضا تحویل سازمان نوسازی مدارس بود، مشکلات این مدرسه رفع شد.

آب و هوای اقلید، بهانه ای برای تعویق پروژه های عمرانی 

سال گذشته با حضور معاون استانداری فارس کلنگ مجموعه ورزشی شهرک امام رضا(ع) به زمین زده شد و طی یکسال سپری شده فقط 30 درصد از بخش زیرسازی چمن مصنوعی، پیشرفت فیزیکی داشته است !

با اعلام روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان اقلید، این پروژه ورزشی در زمینی به مساحت دو هزار و 500 مترمربع پیش بینی شده که یک هزار و 50 مترمربع از آن به زمین چمن مصنوعی اختصاص دارد و یک میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده بود.

با اعلام مسئولین اداره ورزش و جوانان اقلید،شرایط آب و هوایی شهرستان اقلید سبب شده تا  ادامه کار و تکمیل پروژه به سال آینده موکول شود.

پس از بررسی مطالبات مردم شهرک امام رضا(ع) و پس از پیگیری از مسئولین مروبطه،به سراغ متولی این پروژه یعنی اداره راه و شهرسازی اقلید رفته ایم که ریاست این اداره در ابتدا با اشاره به فضای آموزشی این شهرک گفت:در بحث آموزشی و ساخت مدرسه ، طبق تکالیف قانونی راه و شهرسازی وظیفه دارد فقط یک سوم از هزینه های ساخت تاسیسات روبنایی از جمله مدرسه، کلانتری، درمانگاه و مسجد را پرداخت یا احداث نماید.

رئیسیان در ادامه افزود: در عین حال که ساختمان مدرسه ۶ کلاسه ساخته شده است، بیش از دو سوم کل هزینه توسط راه و شهرسازی پرداخت شده است که سایر موارد نیز بر عهده دستگاه بهره بردار است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: موضوع تحویل به شهرداری، به منظور تکمیل عملیات آماده سازی می‌باشد که شامل احداث و تا مرحله آسفالت معابر و پل ها و … می‌باشد که پیمانکار قبلی طرف قرارداد راه و شهرسازی بخش عمده ای از این موارد را انجام داده و در برخی موارد نواقص جزئی وجود دارد که با پیگیری های مستمر در حال رفع شدن است.

رئیسیان در پایان افزود: ساختمان مسجد برای این شهرک از سنوات قبل ساخته شده است و مورد استفاده ساکنان است؛ همچنین ساختمان درمانگاه سال گذشته به شبکه بهداشت و درمان تحویل داده شد و ساختمان کلانتری نیز آماده بهره برداری است‌.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *