حضور حداکثری در انتخابات دارای دستاوردهای بین‌المللی است

به گزارش  پایگاه تحلیلی خبری صبح اقلید، انتخابات در حال نزدیک‌شدن است و شور و هیجان انتخاباتی میان مردم شکل‌گرفته است. همه افراد به دنبال یافتن نامزدی هستند که بتواند صدای آنها در مجلس شورای اسلامی باشد. مجلسی که در آغاز قرن ۱۵ هجری شمسی ریل‌گذار توسعه و پیشرفت ایران خواهد بود این مجلس نیاز دارد تا قدرتمند باشد و پشتیبانی و حمایت مردم را داشته باشد؛ چرا که اگر مردم نباشند، اساساً مجلس و قوانین آن برای چه کسی نوشته می‌شوند و چه کسی است که اصلاً به دنبال اجرای آن و نظارت بر اجرای آن باشد؛ بنابراین، مجلسی که منشأ اثر باشد نیاز است تا هم مردمی و هم انقلابی باشد.
 انتخابات فرایند تشخیص اصلی‌ترین و پرطرف‌دارترین اراده یا مطالبه نزد افراد صاحب حق رأی در جوامع است که طبق قوانین موجود برای یک تصمیم خاص و منفرد یا تعیین نمایندگان مردم جهت احراز مناصب و مصادر تصمیم‌گیری طی یک دوره مشخص صورت می‌گیرد.
مگر می‌شود تشکیلاتی فلسفه وجودی خود را کمک و همراهی به مردم و برآورده‌شدن مطالبات مردمی ببیند؛ اما در جایی که باید کمک کند تا همین مردم به انتخاب مطلوب برسند ساکت باشد و یا فعالیتی انجام ندهد؟ هیچ تشکیلاتی نمی‌تواند بگوید من در یک کشور فعالیت می‌کنم؛ اما نسبت به آنچه که به مردم مربوط می‌شود بی‌تفاوت هستم. به‌خصوص در کشور ما به دلیل دشمنی‌هایی که بعد از انقلاب صورت‌گرفته انتخابات رنگ و بوی دیگری دارد.
در واقع مشارکت شهروندان در انتخابات موجب تقویت همبستگی، وحدت ملی، تضمین‌کننده امنیت ملی و امنیت داخلی جمهوری اسلامی می‌شود. تردید نباید داشت که مشارکت حداکثری مشروعیت نظام سیاسی را تثبیت نموده، سپر دفاعی مهمی در مقابله با تهدیدات خارجی که امنیت داخلی را نشانه می‌گیرند، است.
حجت‌الاسلام و المسلمین مجید گشول دره سیبی امام‌جمعه شهرستان اقلید در گفتگو با این پایگاه تحلیلی خبری بهترین ملاک انتخاب برای مردم در انتخابات را شناخت شایسته‌ترین فر دانست و بیان کرد: فردی شایسته انتخاب است که خصوصیاتی از قبل داناترین، دلسوزترین، تواناترین، مردمی‌ترین، پایدارترین، پاک‌ترین، پاک‌دست‌ترین، متعهدترین و پیگیرترین نیرو را دارا باشد.
امام‌جمعه شهرستان اقلید با اشاره بر اینکه انتخاب بر اساس تعصبات قومیتی را نمی‌توان انتخاب شایسته‌ای دانست، افزود: تعصبات قومی منفی بر اساس محله گرایی یا قومیت بدون توجه به ارزش‌های حقیقی، انسان را از مدار حق و عدل خارج می‌سازد و او را به تصمیم یا عمل کورکورانه وامی‌دارد و در همین راستا پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله می‌فرماید: کسی که تعصّب بورزد یا برایش تعصّب ورزیده شود، حلقه ایمان را از گردن خویش بازکرده است و به‌نوعی حلقه اسلام را از گردن خویش بازکرده است.
وی به نقش مردم برای داشتن یک مجلس قوی اشاره کرد و گفت: نظام و انقلاب ما هم مردمی است هم خدایی، رأی مردم نقش تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز در رقم‌زدن و ساختن مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری دارد، حضور مردم بسیار معنادار و دارای پیامدهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین دره سیبی شناخت را مهم‌ترین رکن هر انتخاب دانست و افزود: شناخت باید بر پایهٔ تحقیق و بررسی دقیق سابقهٔ افراد و بر اساس مشورت با افراد امین، دلسوز، صاحب‌نظر و آگاه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *