بازارچه صنایع دستی در اقلید راه اندازی شود

به گزارش صبح اقلید و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در دیدار با فرماندار شهرستان اقلید گفت: با توجه به فعالیت هنرمندان، راه اندازی بازارچه صنایع‌دستی در این شهرستان ضرورت دارد، از این رو جا دارد با همکاری شهرداری بازارچه صنایع دستی در شهر اقلید راه اندازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های صنایع دستی شهرستان اقلید، افزود: خانه‌های تاریخی این شهرستان قابلیت تبدیل  به بازارچه صنایع دستی را دارند.

او در خصوص راه دسترسی به منطقه گردشگری تنگ براق اقلید اشاره و تصریح کرد: راه دسترسی که با ایجاد آزاد راه شیراز، اصفهان  فراهم شده، باعث می‌شود  سالانه گردشگران زیادی را به این منطقه جذب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان  فارس ابراز امیدواری کرد با جذب سرمایه گذار تا سال آینده شاهد تحولات مثبتی در این تفرجگاه باشیم.

به گفته ثابت اقلیدی شهر دژکرد، قدمگاه سده، منطقه گردشگری آسپاس، چشمه محمد رسول الله و… قابلیت تبدیل به قطب گردشگری در این شهرستان  را دارد.

ضرورت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در اقلید

فرماندار شهرستان اقلید هم دراین جلسه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری کم نظیر اقلید گفت: تنگ براق اقلید یکی از زیباترین تفرجگاه‌های فارس و کشوراست که نیاز به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دارد.

شهرام منصوری افزود: این شهرستان درزمینه صنایع دستی هم توانمند است که باید توجه بیشتری‌تری به هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی معطوف شود.

او ظرفیت‌های گردشگری، طبیعت گردی، صنایع دستی شهرستان را درحدی دانست که برای توجه به این امور ضرورت دارد دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان به سطح اداره ارتقا پیدا کند.

بنابراین گزارش شهرستان اقلید دارای جاذبه‌های متعدد و متنوعی است که می‌توان به تنگ براق اشاره کرد. این منطقه یکی از مناطق نمونه گردشگری واقع در شهرستان است که علاوه بر داشتن جاذبه‌های طبیعی زیبا و بدیع، وجود کتیبه‌ای متعلق به دوران ساسانی بر غنای این منطقه گردشگری افزوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *