انتخابات، فرصتی برای نشان دادن همدلی مردم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح اقلید، در فاصله ۱۲ روز تا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بازار این کارزار سیاسی هم در داخل کشور و هم در خارج از ایران داغ می باشد.

طی ۴۵ سال انقلاب شکوهمند اسلامی، مردم همواره در تعیین سرنوشت خود به طور مستقیم موثر بودند، اصلی که شاید به مذاق دشمنان ایران اسلامی خوش نباشد و اکنون در آستانه انتخابات ۱۱ اسفند به طور شبانه روز برخی افراد و حکومت ها از هر دروغ و هربه ای برای عدم حضور مردم پای صندوق استفاده می کنند.

همین مسئله بهانه ای شد تا این پایگاه تحلیلی خبری با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید و همچنین عضو شورای اسلامی شهر اقلید گفت و گویی داشته باشد.

حاضر شدن در میدان انتخابات،فرقی با میدان جنگ ندارد

لیلا خیراندیش،عضو شورای اسلامی شهر اقلید در واکنش به این مسئله که چرا انتخابات مهم می باشد گفت: این امر وظیفه شرعی ما می باشد و بی تفاوتی مسلمین در جهت انتخاب اصلح کار ناپسندی است و قطعا در راه رسیدن به اهداف مردم و نظام، این امر بعنوان یک تکلیف دینی محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هرکس برای سرنوشت خودش تصمیم می گیرد افزود: درصورتی که خودمان برای آینده تصمیم گیری نکنیم بدون شک افراد دیگری با طرز فکر های مختلف در تغییر سرنوشت ما موثر خواهند بود و حضور در میدان انتخابات فرق چندانی با میدان جنگ ندارد.

خیراندیش در ادامه گفت وگو اظهار داشت: حاضر شدن در میدان انتخابات یعنی مهر تایید به راهی که شهدا رفتند، آنهایی که با جانشان تایید کردند و ما با حضورمان

عضو شورای اسلامی شهر اقلید با اشاره به نفرت دشمنان از حضور در پای صندوق های رای گفت: حضور مردم نشان دهنده این است که دشمن دیگر نمی تواند خیلی از تصمیمات در خصوص تجاوز به سرزمین و تهاجم فرهنگی را اعمال کند و در راه رسیدن به آمال هایشان ناکام می مانند که بر خلاف خواسته آنها می باشد و همین بس که از حضور مردم در این میدان نفرت داشته باشند.

لیلا خیراندیش در خصوص انتخابات اصلح نیز عنوان کرد: مشارکت در انتخابات به همراه انتخاب اصلح دو شاخصه مهم است که باید نهاد های متولی روشنگری هایی در این خصوص داشته باشند.

وی در ادامه افزود: یکی از راه های شناخت فرد اصلح، پای کار آمدن نخبگان و حمایت آنها از فرد اصلح است، در این بین از طریق مشاوره چهره به چهره و استفاده از سکوی رسانه برای بیان معیار های یک فرد اصلح نیز می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

خیراندیش در ادامه گفت: ایجاد بستر سالم برای مناظره نامزد های انتخاباتی نیز می تواند راهی برای انتخاب فرد اصلح باشد.

لازمه پیشرفت و صیانت از کشور، مشارکت در انتخابات است

نظری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید نیز خصوص فضای سیاسی حاکم بر این روز های کشور گفت: انتخابات،عملی می باشد که برای تثبیت انقلاب اسلامی باید انجام شود و به نوعی تقوای اجتماعی است.

وی درخصوص راه های رسیدن به انتخاب درست اظهار داشت: بررسی آگاهانه از شرایط نامزد ها چه در خصوص سوابق کاری و توانمندی ها و چه داشتن تقوای الهی در امور و تخصص داشتن، می تواند برای رسیدن به انتخاب درست کمک شایانی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید با اشاره به اهداف دشمن در خصوص مشارکت حداقلی گفت: انتخابات یک حق مسلم برای همه آحاد جامعه است و این خود نشان دهنده مقابله با دنیای غرب می باشد و مشارکت حداکثری مردم در روز ۱۱ اسفند،موجب خنثی شدن توطئه‌ های دشمن می شود.

نظری در ادامه گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح اقلید بیان کرد: به لطف خدا مردم فهیم ایران همواره در صحنه حضور داشتند و این مهم نیز در روز ۱۱ اسفند به طور مقتدرانه ثابت خواهد شد.

وی در پایان صحبتی با فرد منتخب مردم داشت گفت: هرفردی که منتخب مردم شد در وهله نخست باید قدران حمایت مردم باشد و در ادامه تمام تلاش خود را به جهت اعتلای کشور و شکوفایی اقتصاد مردم به کار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *