اجرای برنامه نوروزگاه در شهرستان اقلید

به گزارش صبح اقلید، محمدرضا قلندری امروز 7 فروردین ماه ۱۴۰۳بابیان اینکه مراسم نوروز گاه با استقبال مسافران نوروزی و بازدیدکنندگان همراه شده است گفت: این مراسم به معرفی آداب‌ورسوم و هنرهای سنتی و صنایع‌دستی شهرستان می‌پردازد و مورد توجه گردشگران نیز قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اقلید افزود: اجرای بازی‌های محلی، برپایی سیاه‌چادرهای عشایری و دورهمی ادبی با محوریت داستان «لیلی» عروسک محلی دختران محلی در بوم گردی نی چشمه، با حضور فرهنگ دوستان معرفی خوراک‌ها و غذاهای سنتی از دیگر برنامه‌های فرهنگی نوروز گاه در این شهرستان برگزار شد.

قلندری در ادامه سخنانش با اشاره به برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در این شهرستان گفت: با توجه به فرارسیدن میلاد باسعادت امام دوم شیعیان حضرت امام حسن مجتبی(ع) مراسم جشن و مولودی‌خوانی نیز در شهر اقلید برگزار می‌شود.

او در ادامه افزود: از آثار تاریخی شهرستان اقلید می‌توان به حوضچه دختر گبر، کتیبه تنگ براق، منبر مسجد جامع و مناطق گردشگری چشمه رسول‌الله، چغر سیاه، گور بهرام آسپاس، تنگ براق، کوه بل، قدمگاه سده، چهل شهیدان و بقاع متبرکه امامزاده اسماعیل و امامزاده شمس‌الدین محمد اشاره کرد که در ایام نوروز مورد بازدید تمامی مسافران و گردشگران قرارگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *