تشکیل کمیته فرهنگی ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به جامعه عشایری شهرستان اقلید

به گزارش صبح اقلید، انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اقلید با هدف تشکیل کمیته فرهنگی ارئه خدمات آموزشی و فرهنگی به جامعه عشایری شهرستان تشکیل جلسه داد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در این جلسه که با حضور فرماندار و اعضای انجمن در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد، به ارائه خلاصه ای از عملکرد یک ماهه این اداره در حوزه های مختلف فرهنگی – اجرایی پرداخت.

سپس هر کدام از اعضا به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مصوبات و موضوع اصلی جلسه پرداختند.
محمد علی تدین با اشاره به پیشنیه ماه صفر و ماهای قمری در کتابهای تاریخی ، که یکی معنی ماه صٍفر ، یکی هم معنی صًفرا یعنی زرد به عنوان آغاز پاییز اشاره نمودند.
زین العابدین محمدی عضو منتخب انجمن درخصوص حرمت نهادن به اهل قلم و نویسندگان شهرستان و تجلیل از ایشان اشاره نمودند
حکیمه منصوری عضو منتخب در خصوص شرح وظایف هر یک از اعضای انجمن و پیگیری و واگذاری بخشی از مصوبات به اعضای انجمن صحبت کردند.

موضوع اصلی جلسه انجمن، تشکیل کمیته فرهنگی در خصوص خدمات رسانی در حوزه کتاب و کتابخوانی به عشایر منطقه بود که آقای جهانی نماینده عشایر شهرستان و محمد علی ضرغامی رییس اداره ی امور عشایر در جلسه حضور داشتند.

آقای جهانی نماینده عشایر منطقه با اشاره به اینکه عشایر دو نوع کوچنده و اسکان هستند عنوان کرد: که عشایر اسکان دارای شهرک هایی هستند که می توان از مساجد این شهرک ها جهت راه اندازی کتابخانه و خدمت رسانی در این خصوص بهره برد.
محمد علی ضرغامی رییس اداره ی امور عشایر ضمن تشکر از دست اندرکاران حوزه کتاب و کتابخوانی و توجه ویژه به عشایر در این راستا عنوان کرد: در عشایر علاقه مندان به کتاب و مطالعه از جمله قرائت قرآن و کتب ادعیه  از دیرباز وجود داشته و با توجه به اینکه جمعیت عشایر در منطقه بالغ بر 20000 نفر است که با جمعیت یکی از بخش های شهرستان برابری می کند و خواستار اجرایی شدن  طرح ساماندهی عشایر در حوزه کتاب و کتابخوانی و اختصاص بودجه مناسب در این زمینه شد.

کاووس درویشی، عضو شورای شهر اقلید با اشاره به اهمیت جایگاه کتابخانه در جامعه خواستار برگزاری جلسه ای با حضور شهردار و شورای شهر در رفع مشکل ساختمان کتابخانه آیت اله شیخ محسنی شد.

در پایان شهرام منصوری، فرماندار شهرستان به جمع بندی مباحث عنوان شده در جلسه پرداخت و با اشاره به اهمیت والای کتاب و کتابخوانی خواهان توجه بیشتر مسئولان در این خصوص شد و ضمن تشکر از اقداماتی که در این مدت در خصوص کتابخانه شهرمیان از طریق رییس اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان صورت گرفته، خواستار پیگیری ساخت این کتابخانه از طریق خیرین و اختصاص بودجه شهرستانی در خصوص پروژه های نیمه کاره جهت ساخت کتابخانه شهرمیان در سالهای آینده شد.

وی همچنین پیشنهاد تشکیل جلسات منظم با بزرگان ایلات و عشایر استان در خصوص درخواست کمک به ایجاد خدمات آموزشی  – فرهنگی به جامعه عشایری را نیز مطرح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *