راه‌آهن یزد- اقلید، امسال به طور کامل افتتاح می‌شود

به گزارش صبح اقلید، مهران فاطمی عصر دیروز در جریان دیدار با اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران کل معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور، با اشاره به اهمیت ظرفیت‌های ریلی استان یزد و نقش آن در توسعه اقتصادی، اظهار کرد: راه‌آهن یزد-اقلید از جمله ابرطرح‌های زیرساختی استان و کشور است که به صورت جدی در دستور کار قرارگرفته است.

وی با بیان این‌که مدیریت استان به دنبال آن است که ابرطرح راه آهن یزد- اقلید را تا دهه فجر امسال تکمیل و برای بهره برداری در اختیار مردم استان یزد قرار دهد، افزود: عزم استان برای تحقق این مهم جدی است.

استانداریزد در ادامه راه آهن یزد- اقلید که ۲۴۵ کیلومتر آن در استان یزد است را از جمله طرح‌های استراتژیک برای برنامه‌های اقتصادی، عمرانی  و اجتماعی این استان دانست و گفت: به منظور تسریع در فرآیند تخصیص اعتبار لازم برای اتمام این طرح یک سری پیگیری‌ها انجام شده و به صورت حضوری هم پیگیر این مهم از مسئولان عالی کشوری هستیم.

فاطمی با بیان این که اجرای پروژه راه آهن یزد- اقلید از جمله طرح های مصوب سفر مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: این طرح در اواخر دولت دوازدهم افتتاح شد و قرار بود در سال اول بهره برداری قابلیت حمل بیش از سه میلیون تن بار را داشته باشد که متأسفانه تاکنون محقق نشده است.

وی در پایان تکمیل چرخه گردشگری را از جمله اهداف استان درراه آهن یزد- اقلید دانست و خاطرنشان کرد: با اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به جنوب غرب کشور حتی موجب کاهش مسیر ریلی شیراز تا مشهد به میزان را ۳۱۱ کیلومتر می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/الف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *