پیشرفت در برنامه تکمیل فولاد اقلید حدود 50 درصد از برنامه تعیین شده عقب مانده است

🔹به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح اقلید، شنیده‌ها حاکی از آن است که ۴ پروژه فولادی کشور، که در لیست پروژه های پیشران اقتصادی دولت اعلام شده اند، در حال حاضر، به دلیل ضعف مدیریت ، با عقب ماندگی بیش از ۵۰ تا 90 درصدی از برنامه زمان بندی تعیین شده تکمیل پروژه مواجه هستند.

 

🔹شرکت ایریتک زیرمجموعه سازمان ایمیدرو،مشاور و پیمانکار اجرای این 4 طرح فولادی است و بر اساس محاسبات انجام شده، پیشرفت در برنامه تکمیل فولاد اردبیل حدود ۸۰ درصد از برنامه اولیه عقب مانده است. از سوی دیگر، میزان پیشرفت در برنامه تکمیل فولاد کردستان نیز حدود ۹۰ درصد از برنامه تعیین شده عقب مانده است. همچنین پیشرفت در برنامه تکمیل فولاد اقلید حدود ۵۰ درصد از برنامه تعیین شده عقب مانده است.

 

🔹برخی کارشناسان، دلایل فنی این عقب ماندگی در پیشرفت شرکت‌های فولاد کشور که جزو طرح‌های پیشران اقتصاد کشور می‌باشند، را ناکارآمدی تیم فنی و بازرگانی شرکت ایریتک، به عنوان پیمانکار اینطرح‌های فولادی کشور، ارزیابی می کنند.

 

🔹بر این اساس، سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی کشور ( ایمیدرو) که نهاد بالادست و ناظر شرکت ایریتک می‌باشد، لازم است که بر عملکرد شرکت ایریتک در پروژه های فولادی، نظارت کند تا مشخص شود که به چه دلیل، طرح‌های فولادی که در لیست طرح‌های پیشران اقتصادی دولت هستند، از برنامه پیشرفت پروژه‌های صنعتی عقب مانده و این مشکلات و عقب ماندگی ها، چرا در بین مدیران دولت و صنعت کشور، نارضایتی ایجاد کرده است.

➖➖➖➖➖➖➖➖

پایگاه خبری تحلیلی صبح اقلید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *