پروژه آبرسانی به روستاهای نظام‌آباد و حسین‌آباد اقلیدرا پیگیری کنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح اقلید، حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در خطبه‌های امروز نماز دشمن‌شکن جمعه شهرستان اقلید با اشاره به وضعیت نابسامان حوزه آب در برخی روستاهای این شهرستان اظهار کرد: روستاهای نظام آباد و حسین آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان با جمعیت بالغ بر ۳۰۰۰ نفر با رنج مضاعف بی آبی روبرو و نیازمند توجه ویژه مسئولان به این امر هستند.

وی افزود: مردم این روستاها در حال حاضر با اجاره ۴ ساعت آب از چاه کشاورزی و ذخیره آب مصرفی در تانکرهای آب، روزگار پر مشقتی می‌گذرانند.

خطیب جمعه اقلید با ذکر این نکته که این روش موقتی و گره‌ی از مشکل آب آشامیدنی روستاهای مذکور حل نمی‌کند، متذکر شد: کار به جایی رسیده است که مردم این دو روستا گاهی با التماس و خواهش به کشاورزان با حذف خاموشی برق تابستانه این ۴ ساعت آب به آنان داده می‌شود که این وضعیت زیبنده مردم نیست.

حجت الاسلام گشول خواستار ورود مسئولان به این مشکل مردم در سطح استان شد و بیان کرد: متأسفانه همین ۴ ساعت آب را کشاورزان از همین الان اعلام کرده‌اند که دیگر در اختیار مردم قرار نمی‌دهند و به چالشی جدی برای این مناطق تبدیل شده است.

او یادآور شد: برای این موضوع بارها پیگیری شده و قرار بوده که حفاری چاه جدید انجام شود اما پس از کارشناسی نقطه چاه آهکی در نظام آباد شهرستان اقلید و پس از ارسال طرح به استان در کار گروه به جهت بهینه‌سازی، کاهش هزینه‌ها، تصمیم به ایجاد مجتمع آب دشت نمدان گرفتند.

امام جمعه اقلید در ادامه بیان داشت: نقطه شروع این طرح از روستای علی آباد بود که در این راستا باید حدود ۱۴ کیلومتر کانال حفاری ولوله‌گذاری شود اما شوربختانه طی این سه سال پیگیری، تنها ۱۰ کیلومتر از این پروژه آبرسانی انجام و ۴ کیلومتر باقی مانده انجام نشده است و لازم است تا متولیان آب استان نسبت به تسریع این پروژه اهتمام ورزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *